گروه کوهنوردی دامون

راهنما و جلودار: مریم تمدن
عقبدار : علیرضا سندیانی
تعداد نفرات شرکت کننده: ۱۶
همنوردان: مهدیه شهسواری، مریم سلمانی، سولماز حضرتی، صبا رحیمیان، آیناز جانیزاده، الناز غلامی، رقیه امیدی، مریم تمدن، سهند راسخ کار، علیرضا سندیانی، مهرشاد بروجردی، مسعود قلیزاده، کیارش عابدینی، میلاد حسین پور، علی شاه بیگی، امیر محمد جاهدی

روز جمعه ۲۴ تیرماه بعد از سوار کردن همنوردان در ساعت ۴ از انزلی خارج شده و بعد از رسیدن به سه راه علی آباد در ساعت ۴:۲۰ آخرین نفر را نیز سوار کرده و به سمت ماسوله حرکت کردیم. در ساعت ۶:۱۰ به ماسوله رسیدیم و از آنجایی که بنا بود صعودمان را از خارند شروع کنیم مسیرمان را همچنان ادامه دادیم و ۶:۵۰ در خارند از مینی بوس پیاده شدیم.
ده دقیقه ای به صحبت سرپرست و معرفی عوامل برنامه گذشت و پس از آن صعودمان را آغاز کردیم.
از همان ابتدا خورشید می تابید و خودمان را برای صعودی بسیار گرم آماده کرده بودیم،همینکه سیم خاردار ابتدای جاده را رد کردیم دوستانمون که از صعود شبانه برگشته بودند را دیدیم و گفتند که شب بسیار سخت و همراه با باد شدید و سردی را در قله سپری کردند، مسیرمان را از کنار اولین پرچم علامت گذاری مسیر و در میان بوته های سرخس و گلپر سپری می کردیم،  باد خنکی می وزید و گرمای آفتاب را کم می کرد.

با توجه به تعداد بالای نفرات و اینکه چند تن از دوستان برای بار اول به قله شاه معلم صعود می کردند گامی آهسته و پیوسته را در پیش گرفتیم و تقریبا بعد هر ۴۰ دقیقه پیمایش ۵ دقیقه استراحت می کردیم.

در ساعت ۸:۴۰ به دوریکله رسیدیم ، کمی شدت باد بیشتر شد ولی همچنان اذیت کننده نبود و ما از خنکای آن لذت می بردیم. مسیر زیبای یال را ادامه دادیم و حین حرکت با دیدن خط الراس شمالی و جنوبی ماسوله و همچنین نمایان شدن شاه معلم، از شکوه این کوه ها لذت بردیم

در ساعت ۱۰:۳۵ به پاگرد رسیدیم و یک ربع استراحت کردیم و آماده ی پیمایش شیب قله شدیم، بر شدت باد اضافه می شد و پیدا بود روی قله باد بیشتری در انتظارمان است.

در نهایت بعد دیدن آخرین نشان راهنمای قله و تابلوی همنورد خسته نباشی در ساعت ۱۱:۴۰ به اتفاق تمام همنوردان شرکت کننده به قله رسیدیم. باد سرد و شدیدی می وزید و امکان استراحت روی قله فراهم نبود، پس از گرفتن عکسهای تکی و دسته جمعی در ساعت ۱۲:۰۵ به سمت پایین حرکت کردیم.

ساعت ۱۲:۳۰ به پاگرد رسیدیم و در پناه کوه شاه معلم که جلوی باد را گرفته بود به صرف نهار و استراحت پرداختیم

از آنجایی که آسمان بی نهایت زیبا بود و ابرها در آسمان می رقصیدند زمان بیشتری را همانجا ماندیم و بعضی از همنوردان نیز فرصت را غنیمت شمرده و خوابیدند. در ساعت ۱۳:۳۰ حرکت کردیم و در ساعت ۱۶:۳۰ به خارند رسیدیم.
لازم به ذکر است که روز قبل برنامه به دلیل ناهماهنگی پیش آمده و جا گذاشتن مینی بوسی که از ابتدای هفته هماهنگ کرده بودیم و پس از مشکلات فراوان و تماس با آقای بشردوست راننده ای که سالیان دور از فومن همراه گروه ما می آمدند و چند سالی بود که بازنشسته شده و رانندگی نمی کردن، لطف کردند و لحظه ی آخر مینی بوس جور کرده و خودشان هم همراه راننده از فومن آمدند که وجود این عزیزان که بعد سالیان دراز همچنان به گروه تعهد دارند و ارزش می گذارند جای تشکر و قدردانی فراوان دارد.